reklama

Unitariáni na Youtube

Niekedy sa stretávam s otázkou, že čo je to vlastne tá unitariánska cirkev a prečo sa mi tak páči. Viac povedať o unitariánoch než som napisal v članku "Unitariáni - cirkev liberálov" žiaľ neviem. Je to ako vysvetliť ako chutí čokoláda a prečo mi čokoláda chutí najviac zo všetkých sladkostí. Je to o pocite a ten sa ťažko vysvetluje. Jednoducho je tu súzvuk medzi mojimi postojmi a postojmi unitariánov. To čo je pre mňa jasné ako slnko, môže byť pre iných nepochopiteľné. Predsa len, pre tých, ktorých to zaujíma, som vybral niekoľko krátkych mini filmov o tom kto sú, čo sú unitariáni.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

 
Nie, nie som unitarián. Prečo? Nuž jeden praktický dôvod je, že nemám kde a s kým byť unitariánom. Pokiaľ viem, na Slovensku žiaden unitarian neexistuje. Narozdiel od Česka, kde sú štátom uznanou a riadne fungujúcou cirkvou.

Ale mám aj vnútorné zábrany. Tradične som voči cirkvám skeptický a podozrievavý. Aj keď sa mi unitariáni zdajú byť iní ako ostatné cirkvi, človek nikdy nevie - táto dlhoročne pestovaná opatrnosť je príliš silná. No a tiež sa mi zdá vo všeobecnosti škodlivé, keď si ľudia dávajú nálepky a delia na skupiny... Ja som kresťan, ja žid, ja moslim, ja unitarián. Niekdy potom zabúdajú, že v prvom rade sú ľudmi. Takže nerád by som pridať svoj hlas do tohto skupinkovania.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na druhej strane, páčilo by sa mi byť súčasťou komunity, ktorá má podobný pohľad na duchovno ako ja.

Takže unitarián nie som, ale to mi nebráni považovať ich prístup k duchovnu za dobrý a obohacujúci.

OK. Dúfam, že vás tento malý duševný striptíz neodstrašil, že ste si užili videoukážky a snáď sa aj niečo nové dozvedeli.

Kamil Kandalaft

Kamil Kandalaft

Bloger 
  • Počet článkov:  173
  •  | 
  • Páči sa:  10x

Čo som? Slovák, Arab, Maďar, Palestínčan či Izraelčan? Odpoveď je jednoduchá. Som človek. Kto je viac?! Zoznam autorových rubrík:  PolitikaNáboženstvoMyšlienkySúkromnéZaujimavé všeličo

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu