reklama

Kto je viac? Slovák, Maďar, Žid, alebo...?

Deti narodené v národnostne zmiešaných manželstvách mávajú problém so svojou národnou identitou. Nevedia čie sú. Nevedia čo sú. Nevedia kam patria.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (30)

Môj otec je Arab. Nie hocaký, ale Palestínčan. Pochádza z Izraela, kde sú Palestínčania menšinou, obklopenou Židmi. Väčšina Arabov sú moslimova, ale existuje aj kresťanská menšina. Otec pochádza z nej. Mama je Slovenka. Pochádza z južného Slovenska, z maďarskej dediny. Jej mama (teda moja Mamuška) je Maďarka a otec (môj Stariocko) bol Slovák. Žili na maďarskej dedine. Ja som sa narodil na Slovensku, na juhu, v Nových zámkoch. Ešte som nemal ani jeden rok, keď sme celá rodina odišli do Izraela.

Detstvo som prežil Tam. Žili sme v zmiešanom arabsko-židovskom meste. Rodinne sme sa stýkali s arabskou rodinou. Školské aktivity som absolvoval v rámci arabskej komunity. Bývali sme však v židovskej štvrti. Hrával som na ulici futbal so židovskými aj arabskými kamarátmi; na Slovensku potom aj s maďarskými. Televíziu som pozeral izraelskú–hebrejskú. Na záujmové krúžky som chodil väčšinou so židmi. Niekedy som sa s kamarátom moslimom zúčastňoval na slávení židovských sviatkov – páliť vatry na sviatok Lag ba omer je úžasná zábava. Doma sme sa rozprávali slovensky aj arabsky (boli pokusy aj o hebrejčinu). Jeden čas som tužil nosiť na hlave jarmulku a spieval som si izraelskú hymnu. Inokedy som si zase spieval palestínske národné pesničky. Potom som bol za „sámostatne Slóvensko...sámostatne Slóvensko...sámostatne Slóvenskoooo...“.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Mal by som mať v tom riadny chaos. Čo som? Slovák? Arab? Maďar? Izraelčan? Palestínčan?

Odpoveď je jednoduchá.

Som Človek. Kto je viac?

Kamil Kandalaft

Kamil Kandalaft

Bloger 
  • Počet článkov:  173
  •  | 
  • Páči sa:  10x

Čo som? Slovák, Arab, Maďar, Palestínčan či Izraelčan? Odpoveď je jednoduchá. Som človek. Kto je viac?! Zoznam autorových rubrík:  PolitikaNáboženstvoMyšlienkySúkromnéZaujimavé všeličo

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu