reklama

Slová pre inšpiráciu

K Biblii majú ľudia často postoj „buď/alebo“. Buď ju glorifikujú ako nositeľku neomylnej pravdy, alebo ju zatracujú ako zbierku výmyslov a báchoriek.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

Ale prečo zaujať takýto extrémny postoj? Nemôže to byt tak, že obsahuje aj báchorky aj pravdu? Ja v nej vidím aj jedno aj druhé. Nerobí mi problém tešiť sa z toho čo je v nej hodnotné a inspirujúce a odmietnuť to čo je (podľa mňa) nezmyselné.V jednom z predchádzajúcich článkov som citoval verše z Nového zákona, ktoré znejú dosť odpudzujúco. V nasledujúcich riadkoch vám ponúknem výber z toho čo sa mi na Novom zákone najviac páči.Niekto povie, že si vyberám iba hrozienka. Áno. A tak to robia všetci. Každý si vyberá tie hrozienka, ktoré mu najviac chutia. Mne chutia tieto. Nech sa páči, okoštujte.- - - - - - - - - - - - - - (Korintským 13:1) A čo by som ľudskými jazykmi hovoril, aj anjelskými, a lásky by som nemal, bol by som iba cvendžiacim kovom. A čo by som vedel aj prorokovať a znal by som všetky tajomstvá a mal všetko možné poznanie, a čo by som takú vieru mal, že by som hory prenášal, a lásky by som nemal – nič nie som. A čo by som rozdal svoj majetok i telo si dal spáliť a lásky by som nemal, nič mi to nepomôže. Láska je trpezlivá, láska je dobrotivá, nezávidí, láska sa nevypína, nenadýma sa, nie je neslušná, nie je sebecká, nerozčuľuje sa, nezmýšľa zle, neraduje sa z nepravosti, ale teší sa s pravdou. Všetko znáša, všetkému verí, všetkého sa nádeje, všetko pretrpí. Láska nikdy neprestane, kďežto proroctvá sa pominú, jazyky umĺknu, poznanie sa pominie.(Rimanom 13:8) ... Lebo kto blížneho miluje, naplnil zákon.(mat 7:12) Preto čokoľvek chcete aby vám ľudia činili, čiňte aj vy im, lebo v tom je zákon aj proroci.(Mat 22:36) Miluj blížneho svojho ako seba samého.(Mat 5:43) ... ja vám hovorím milujte svojich nepriateľov. (Rimanom 12:20) naopak ak je tvoj nepriateľ hladný nakŕm ho. Ak je smädný, napoj ho...(Mat 5:24) Nechaj svoj dar pred oltárom a odíď, najprv sa zmier s bratom a potom príď a obetuj svoj dar. (Mat 22:34) (Prijmite ako dedičstvo kráľovstvo) ... lebo hladný som bol a dali ste mi jest, bol som smädný a dali ste mi piť. Prišiel som ako cudzinec a prijali ste ma. (1 Jánov 2:10) kto miluje brata zostáva vo svetle a nieto v ňom nič pohoršlivého.(mat 7:21) Nie každý kto mi vraví: pane, pane! vojde do kráľovstva nebeského, ale ten kto činí vôľu môjho nebeského otca. Mnohí mi povedia v onen deň: pane! pane! či sme neprorokovali v tvojom mene, či sme nevyháňali démonov, v tvojom mene, a či sme nerobili mnohé divy v tvojom mene? A vtedy im vyznám: Nikdy som vás neznal! Odíďte odo mňa páchatelia neprávosti.(mat 12:32) A kto by povedal slovo proti synovi človeka, odpusti sa mu, ale kto by hovoril proti duchu svätému, neodpusti sa mu ani v tomto veku ani v budúcom.(Tesalonickím 5:21) všetko skúmajte, dobrého sa držte(Efezskím 5:10) skúmajte čo je milé pánu.(rímskym 2:14) Veď keď pohania, ktorí nemajú zákona, od prírody činia čo požaduje zákon, nemajúc zákona, sami sú si zákonom, ako takí dokazujú, že im je konanie podľa zákona vpísané do srdca.(rímskym 2:27) Veru, neobrezaný na tele, ktorý plní zákon, bude súdiť teba, ktorý aj pri litere (zákona) a pri obriezke prestupuješ zákon.(rímskym 2:29) Ale žid je ten, kto je nim v skrytosti, a obriezkou je obriezka srdca podľa ducha a nie podľa litery. (rímskym 2:23) Ty sa chvastáš zákonom, a zneuctievaš boha prestupovaním zákona? Pre vás sa rúhajú menu božiemu medzi pohanmi, ako je napísané.(2 Kor 3:6) On nás uspôsobil aby sme boli služobníkmi novej zmluvy, nie litery, ale ducha. Lebo litera zabíja, ale duch oživuje.- - - - - - - - - - -Po prečítaní týchto myšlienok, je podľa vás „púha“ úprimná láska dostatočným naplnením Ježišovho učenia? Je potrebné sa držať každého slova Biblie, alebo je lepšie hľadať v nej hlbšiu pravdu? Hinduista, ktorý sa modlí ku Krišnovi, prispieva na chudobných, a kŕmi svojich nepriateľov, ale Ježiša vedome odmieta uznať za spasiteľa, naplnil posolstvo Biblie, alebo nie? Za hinduistu si kľudne dosaďte trebárs ateistu, agnostika, moslima, či žida... ten zoznam je dlhý...

Kamil Kandalaft

Kamil Kandalaft

Bloger 
  • Počet článkov:  173
  •  | 
  • Páči sa:  10x

Čo som? Slovák, Arab, Maďar, Palestínčan či Izraelčan? Odpoveď je jednoduchá. Som človek. Kto je viac?! Zoznam autorových rubrík:  PolitikaNáboženstvoMyšlienkySúkromnéZaujimavé všeličo

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu