reklama

Izrael-Palestína: posvätné miesta štyroch náboženstiev

Pri mojej nedávnej návšteve Izraela som navštívil niekolko posvätných miest. Podarilo sa mi konečne po prvýkrýt dostať aj na miesta ako sú Múr nárekov a mešita Al-Aksa. Niekoľko obrázkov aj pre vás.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)

Na moje prekvapenie, Múr nárekov (Ha-kótel ha-maaravi - najsväytejšie miesto judaizmu) ma dosť uchvátil. Nie len samotná stavba, ale aj atmosféra, ktorú tvorili ľudia. Radostný chaos, ktorý tu vládol mi pripomínal Indiu. Škoda že sme sa ponáhľali a nemohli zostať chvíľu dlhšie.  

Obrázok blogu



V čase našej prítomnosti tu niekoľko rodín zrejme oslavovalo Bar Micvu svojich synov (židovský rytuál kedy sa z chlapca stáva muž - okolo trinásteho roka života). Pritom tancovali a spievali. Tu je jedna z rodín.

Obrázok blogu

Židovský chlapec pri múre nárekov.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Skalný dóm (Ubbet assachra). Pod zlatou kupolou sa nachádza obrovská skala, z ktorej podľa tradície odletel Mohamed na svojom koňovi Burakovi do neba a vrátil sa späť. Nádhera.

Obrázok blogu

Palestínski chlapci pri Skalnom dóme.

Obrázok blogu

Výhľad na domy starého Jeruzalema so Skalným dómom v pozadí. 

Obrázok blogu

Mešita Al-aksa. Stojí pri Skalnom dóme na tom istom nádvorí. Ak mám správne informácie, práve táto mešita je tretím najsvätejšim miestom Islamu.

Obrázok blogu

Veriaci deduškovia vychádzaju z mešity Al-Aksa. Zima je, treba si zapnúť kabát.

Obrázok blogu

Chrám zmŕtvychvstania v Jeruzaleme. V tomto komplexe budov sa podľa tradície nachádzajú miesta kde bol Ježis ukrižovaný, kde bol pochovaný, a kde sa našiel jeho kríž.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Chrám narodenia pána v Betleheme, postavený na mieste kde sa narodil Ježiš. V deň štedrej večere tu vítali latinského (katolíckeho) patriarchu Jeruzalema.

Obrázok blogu

Že Izrael je povätným miestom pre tieto tri náboženstvá je známe. Menej známe je, že je posvätným miestom aj pre štvrté nábpženstvo: Bahá´i. Mladé, iba 150 rokov staré náboženstvo vzniklo v Iráne z moslimského prostredia. Hlása rovnosť všekých náboženstiev aj ich jednotu, rovnosť mužov a žien, a mnoho iných pekných vecí. Paradoxom je, ze hoci som vyrastal v Haife - svetovom centre Bahá´i viery - o jeho obsahu som sa dozvedel až tu na Slovensku. V Haife o Bahá´i takmer nikto nevie nič . Známe je iba to že pochádza z Iránu. Baháiský chrám so zlatou kupolou môžete vidieť na fotke približne v strede.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

 

Bahá´i založil Baháulláh. Z Iránu bol však vyhnaný a svoju životnú púť skončil neďaleko Haify, v Akke. Príchod Baháulláha - božieho posla (mesiáša?) zvestoval Báb. V tomto chráme v Haife je pochovaný práve on.

Obrázok blogu


Výhľad na Bábovu svätiňu zdola.

Obrázok blogu

To je všetko... zatial.

Kamil Kandalaft

Kamil Kandalaft

Bloger 
  • Počet článkov:  173
  •  | 
  • Páči sa:  10x

Čo som? Slovák, Arab, Maďar, Palestínčan či Izraelčan? Odpoveď je jednoduchá. Som človek. Kto je viac?! Zoznam autorových rubrík:  PolitikaNáboženstvoMyšlienkySúkromnéZaujimavé všeličo

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu