reklama

Slová Martina Luthera Kinga Jr.

Vďaka článku Viliama Búra, Čo je a čo nie je Wikipédia, som sa dozvedel o enciklopédii známych citátov Wikiquote. Tak som nelenil a hneď som si ju šiel omrknúť, pretože citáty mám veľmi rád. Rád čítam myšlienky ľudí, ktorí niečo o živote pochopili a vedia to povedať inšpirujúcim spôsobom. Ak aj vy zdielate som mnou túto citátovú úchylku, môžete sa začítať do výberu myšlienok Martina Luthera Kinga Jr., ktoré som na Wikiquote našiel.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

Najväčšou slabosťou násilia je, skutočnosť, že násilie je rútiaca sa špirála plodiaca tie samé javy, ktoré má v úmysle zničiť. Namiesto znižovania zla, zlo rozmnožuje. Násilím môžete zabit klamára, ale nezabijete klamstvo, ani nenastolíte pravdu. Nasilím môžete zabit nenávistného človeka, ale nezabijete nenávisť. Naopak, násilie iba zvyšuje nenávisť. Tak to chodí. Odplácanie násilia násilím, znásobuje násilie, a bezhviezdnu noc robi ešte temnejšou. Temnota nemôže vytlačiť temnotu: to dokaze iba svetlo. Nenávisť nemôže vytlačiť nenávisť: to dokáže iba láska.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Staré pravidlo "oko za oko", necháva za sebou samých slepých.

Odmietam prijať cynický názor, že jeden národ za druhým sa musí rútiť špirálou militarizmu do pekla termonukleárnej deštrukcie. Verím, že neozbrojená pravda a nepodmienená láska bude mať v skutočnosti posledné slovo. Preto, dobro, aj keď dočasne porazené je silnejšie ako triumfujúce zlo.

V našom svete už nejde o voľbu medzi násilím a nenásilím; Je to buď nenásilie alebo neexistencia. 

Je niečo divného a protirečivého na národe a na tlači, ktorá vás chváli, keď hovoríte "buďte nenásilný voči Jimimu Clarkovi (pozn. južanský šerif mlátiaci černochov)"; ale nadáva a preklína vás, keď hovoríte "buďte nenásilný voči malým hnedým vietnamským deťom." Je niečo nesprávneho na takejto tlači.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nenechajte nikoho aby vás presvedčil, že boh si vybral Ameriku ako svoju božskú mesianistickú silu, aby bola akýmsi policajtom celého sveta. Boh má spôsob ako sa postaviť pred národ a zdá sa mi, že dokážem počuť boha hovoriť Amerike "si príliš arogantná a ak nezmeníš svoje spôsoby, povstanem a zničím chrbtovú kosť tvojej moci, a vložím ju do rúk národa, ktorý ani nepozná moje meno. 

Vieme, poučení bolestnou skúsenosťou, že sloboda nie je nikdy dobrovoľne poskytnutá utláčateľmi; utláčaní si ju musia vyžiadať.

Ak niekto z vás bude na blízku v deň, keď sa naplní môj čas, nechcem dlhý pohreb. A ak prinesiete niekoho aby predniesol chválospev, povedzte im nech nehovoria príliš dlho. Z času na čas premýšľam čo by som chcel, aby povedali. Povedzte im nech nespomenú, že mám Nobelovu cenu za mier, to nie je dôležité. Povedzte im, aby nespomínali, že mám tristo alebo štyristo ďaľších ocenení, to nie je dôležité. Povedzte im, nech nespomenú, kde som chodil do školy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Chcel by som, aby niekto v ten deň spomenul, že Martin Luther King Jr. sa snažil dať svoj život službou pre iných. Chcel by som, aby niekto spomenul v ten deň, ze Martin Luther King Jr. sa snažil milovať niekoho. Chcem, aby ste v ten deň spomenuli, ze som sa snažil jednať správne v otázke vojny. Chcem, aby ste mohli povedať v ten deň, že som sa snažil nakŕmiť hladných. Chcem, aby ste mohli povedať v ten deň, že som sa vo svojom živote snažil ošatiť nahých. Chcem, aby ste povedali v ten deň, že som sa v živote snažil navštíviť ľudí vo väzení. Chcem, aby ste povedali, že som sa snažil milovať a slúžit ľudstvu. Áno, ak chcete povedať, že som bol vodcovskou osobnosťou, povedzte, že som bol "vodcom" spravodlivosti, povedzte ze som bol "vodcom" mieru, bol som "vodcom" čestnosti.

Všetci máme vodcovský inštinkt. Všetci chceme byť dôležití, predstihnúť ostatných, dosiahnuť výnimočnosť, viesť sprievod. ...A veľkou výzvou života je osedlať tento inštinkt. Je to dobrý inštinkt, ak ho nezdeformujete a neprekrútite. Nevzdávajte sa ho. Uchovajte si potrebu byť dôležitý. Uchovajte si potrebu byť prvý. Ale chcem, aby ste boli prví v láske. Chcem, aby ste boli prví v morálke. Chcem, aby ste boli prví v štedrosti.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Voči vašej schopnosti spôsobovať utrpenie, postavíme našu schopnosť utrpenie znášať.

Kamil Kandalaft

Kamil Kandalaft

Bloger 
  • Počet článkov:  173
  •  | 
  • Páči sa:  10x

Čo som? Slovák, Arab, Maďar, Palestínčan či Izraelčan? Odpoveď je jednoduchá. Som človek. Kto je viac?! Zoznam autorových rubrík:  PolitikaNáboženstvoMyšlienkySúkromnéZaujimavé všeličo

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu